Wednesday, March 7, 2007

Cu şi despre scriitori (ne)canonici-Efectul de lectura. Efectul de spectacol


For many people the books aren't so acttractive and as sulution for that we have to see the theatre play or the film,which has like subject, this opera of the Vasile Alecsandri "Chirita in provincie".
Sunday the 4 march 2007 we had the plesure to see that theatre play directed by Ovidiu Lazara and caracterus was played by Petrica Ciubotaru one of the most known, I belive who played 6 roles are very hard in my opinion.


Vasile Alecsandri este considerat creatorul comediei romaneşti cu ,,Iaşii în Carnaval", "Peatra din casă'', "Iorgu de la Sadagura" şi ,,Ciclul Chiriţelor ". Acesta a realizat un univers comic pe suporterul personajelor, al situaţiilor al dialogului, în regia unui destin al acestui univers, de aceea consider că operele literare scrise de către Vasile Alecsandri ar trebui citite de către noi, deoarece acestea ne introduc intr-o lume a comicului pe care toţi dintre noi am vrea să o cunoaştem.
Pentru mulţi dintre noi cărţile nu mai au o atracţie tocmai placută de aceea cred că o soluţie pentru ca lectura să fie mai placută ar fi să vedem piesa de teatru sau filmul care are ca subiect acea operă.
Dumincă 4 martie 2007 am avut plăcerea de a vedea piesa de teatru "Ciclul Chiriţelor" regizată de Ovidiu Lazăr, şi interpretată de către Petrică Ciubotaru unul dintre cei mai cunoscuţi cred eu actori din Iaşi, care a interpretat 6 roluri foarte grele din punctul meu de vedere, deoarece pentru ca piesa să atragă atenţia celorlaţi care se află în sală trebuie să ai o putere de convingere de aceea necesită foarte multă muncă pentru a ajunge la un rezultat bun, care să satisfacă pe toţi cei ce văd piesa. Personajele care au fost interpretate de către Petrică Ciubotaru sunt:Chiriţa, Clevetici-ultra demagogul, Barbu Lăutaru, Sandu Napoilă-ultra retrogradul, Paraponisitul şi Gură- cască om politic.
La început când am mers la această piesă nu am fost impresionată deoarece credeam că am să mă plictisesc, pentru că în momentul când am citit cartea mi s-a părut plictisitoare, deoarece atunci când incepeam să inteleg opera apăreau acele pasaje din paranteze care mă făceau să nu mai fiu atentă la operă.
De aceea am preferat să merg să văd piesa de teatru "Ciclul Chiriţelor" care ma introdus în lumea lui Vasile Alecsandri , datorită regizorului Ovidiu Lazăr şi actorului Petrică Ciubotaru care au încercat să facă cât mai placută această piesă de teatru care a necesitat un mare efort.

Acum că am văzut piesa si am participat la o dezbatere realizată de clasa in care mă aflu XI D am rămas cu cateva intrebări:

1.Ce sentiment a avut actorul Petrică Ciubotaru in momentul când a interpretat cele 6 roluri?
2.Cât timp a durat acest efort depus de intreaga echipa?